Miercuri, 12 Noiembrie 2025
Newsletter - Abonare RSS
- Arhiva
Considerați că războiul dintre Ucraina și Rusia se va încheia în anul 2025?
Telefon:
0721-693374
Fax:
0351-441372
E-mail:
redactia@zdo.ro

Noul Volkswagen Golf 7 îşi face în sfârşit apariţia oficială, iar primele detalii publicate de către germani ne oferă imaginea unei evoluţii, nu a unei revoluţii în privinţa modelului de clasă compactă de la VW.
O evoluţie, cert, dar una mai îndrăzneaţă decât cea care a avut loc de la Golf 5 la Golf 6. Dacă forma generală a maşinii rămâne relativ aceeaşi, avem un calandru mai agresiv, care preia elementele de design deja prezente pe noul Passat, dar mai ales dotări tehnice care aduc suficiente argumente pentru păstrarea poziţiei fruntaşe în vânzări.
Vorbim de VW Golf, aşadar la ce vă aşteptaţi? Designul rămâne inconfundabil, dar devine mai atractiv, iese din zona prea clasică unde au stagnat două generaţii succesive de Golf. Fără a dori să intru în controverse, putem spune că partea frontală arată foarte bine, în timp ce spatele rămâne plicticos. Ceea ce contează este imaginea de ansamblu, iar aici Golf VII îşi păstrează identitatea deşi are acum o alură modernă.
Maşina creşte în lungime cu 5.6 cm şi ajunge la 4.255 de metri. Spaţiul astfel câştigat a fost dedicat pasagerilor din spate, care au acum puţin mai mult loc pentru genunchi (1.5 cm in plus). A crescut şi lăţimea maşinii, tot cu 1.5 cm, fapt care oferă mai mult spaţiu pentru umeri. Portbagajul creşte şi el cu 30 de litri până la valoarea de 380 de litri, iar spaţiile de stocare de la interior sunt mai bine gândite pentru necesităţile unei familii.
Deşi vom putea pipăi maşina abia peste 22 de zile la Paris, nemţii ne asigură că şi calitatea materialelor a crescut. Era cazul, pentru a face faţă concurenţei tot mai acerbe în acest segment. Designul interiorului se păstrează pe aceleaşi linii clasice cu tentă modernistă, totul fiind subjugat ideii de utilitate şi eficienţă.
Noul Golf VII, performanţe
Gama de motoare este împrospătată, astfel încât performanţele dinamice să crească lejer în timp ce consumul scade: propulsorul de 105 CP TDI oferă un consum mediu de 3.8 litri/100km (99g/km CO2), iar motorul de 1.4 litri TSI cu tehnologia dezactivării cilindrilor oferă 140CP dar şi un consum de 4.8 litri/100 km. Aşteptăm comunicatul oficial pentru celelalte motorizări. Mai putem spune că maşina e cu 100 de kg mai uşoară decât precedentul model, masa proprie a modelului de intrare în gamă având o valoare impresionant de mică: 1050 de kg!
Volkswagen anunţă consumuri medii mai mici cu 13.9% pe întreaga gamă, dar pe anumite motorizări economia de carburant ajunge şi la 23%!
Noul Golf VII, tehnologii
Tehnologiile de siguranţă sunt gândite nu doar pentru ca noul Golf VII să ia cinci stele la EuroNCAP, ci pentru a asista proactiv şoferul în momentele cheie. Volkswagen s-a întrecut pe sine în această privinţă, aducând pe noul Golf un pachet tehnologic cu tot ce e mai bun în acest domeniu: avem diferenţial blocabil electronic XDS(preluat de pe GTI-ul generaţiei precedente), multicollision brake (frânare cu decelerare de până la 0.6 g, pentru a permite şoferului să continue să manevreze maşina), PreCrash - un sistem care închide automat geamurile şi pretensionează centurile de siguranţă, Lane Assist, care avertizează şoferul în cazul în care părăseşte involuntar sau fără să semnalizeze banda de mers şi poate menţine maşina în interiorul benzii de rulare, pilot automat autoadaptiv cu funcţie de frânare şi accelerare automată, funcţie Front Assist, care detectează dacă distanţa faţă de maşina din faţă se reduce brusc şi avertizează şoferul şi frânează la nevoie, funcţie City emergency braking, care poate chiar opri maşina la viteze de sub 30km/h în cazul unei coliziuni iminente.
Dar mai sunt şi altele: funcţii de detectare a oboselii şoferului, servodirecţia este progresivă, frâna de parcare este electrică, farurile sunt autoadaptive cu funcţie de Dynamic Light Assist (porneşte automat faza lungă la viteze de peste 65 km/h dacă nu sunt detectate alte maşini din faţă) ş.a.m.d.
La interior remarcăm un ecran digital foarte mare, rămâne de văzut dacă este capacitiv, aşa cum s-a zvonit prin presă. Volanul are partea de jos teşită, iar consola centrală este orientată spre şofer, în stilul BMW.
Poliția din Dubai va licita un Ferrari Enzo abandonat
BMW discuta cu sud-coreanul Hyundai despre motoare comune
Ford oprește temporar lucrul în Germania
Dacia pregateste ceva: Noul model Citadine de 5.000 de euro!
Cel mai economic model Ford a intrat în producţiesuper tareeeeeeeeeeee