Luni, 27 Octombrie 2025
Newsletter - Abonare RSS
- Arhiva
Considerați că războiul dintre Ucraina și Rusia se va încheia în anul 2025?
Telefon:
0721-693374
Fax:
0351-441372
E-mail:
redactia@zdo.ro

Tunelul feroviar Gotthard are 57 km (35 de mile) şi a durat 14 ani pentru a se construi şi este probabil să fie deschis înainte de sfârşitul lui 2016. Totodatǎ este de aşteptat să revoluţioneze transportul în Europa, furnizând o legǎturǎ de mare viteză între nordul şi sudul continentului. În cele din urmă şi trenurile vor călători prin el cu viteze de până la 250 km/h . Durata de călătorie între Zürich şi Milano este aşteptatǎ sǎ fie realizatǎ într-o orǎ şi jumătate.
La începutul acestui proiect mamut cu 14 ani în urmǎ, mulţi geologi au spus cǎ este imposibil sǎ se sape un tunel acolo, spunând cǎ roca este prea imprevizibilǎ şi este pericolos pentru cei care vor lucra dedesupt.
Astǎzi, inginerii şi tuneliştii au dovedit ca s-au înşelat şi,în ciuda costurilor de 10 bilioane de dolari, Elveţia considerǎ cǎ tunelul a meritat.
Lungimea Tunelului Gotthard depășește tunelul feroviar Seikan de 53.8 km care leagă Insulele japoneze Honshu şi Hokkaido şi canalul tunel de 50 km care leagă Anglia şi Franţa.
Circa 2.500 de persoane au lucrat la tunel şi opt persoane si-au pierdut viaţa în timpul construcției. Elveţia este una dintre intersecţiile cele mai mari din Europa pentru transportul de marfă şi tunelul este o parte a unui proiect mai mare, cu scopul de a muta transportul de pe sosea pe cel feroviar de marfă.
NASA a lansat maşina cea mai capabilǎ construitǎ vreodată pentru a ateriza pe Marte
Pakistanul a oprit aprovizionarea NATO dupǎ ce 28 de militari au fost ucişi intr-un raid
Guvernul australian a declarat că intenţionează să stabilească cea mai mare rezervaţie marinǎ din lume în Marea de Coral.
Guvernul Ungariei acuza ca forintul a fost tinta unui atac speculativ
Consiliul militar din Egipt a cerut scuze şi a prezentat condoleanţe familiilor celor morţi